سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بیشتر صاحبان کسب و کارهای کوچک به ارزش رسانه های اجتماعی آگاهند و با آن همخوانی دارند و نحوه ارتباط با مشتریان را به گونه ای ایجاد می کنند که اعتماد را ایجاد می کنند. رسانه های اجتماعی می توانند یک بازی تعویض برایکسب و کارهای کوچک باشد چرا که آن ها در همه ی انواع کسب و کارهای کوچک در دسترس هستند و به جز زمان نیاز به سرمایه گذاری کمی دارد.

یک بخش از بازاریابی رسانه های اجتماعی وجود دارد که صاحبان کسب و کارهای کوچک تمایل به فراموش آن دارند؛ ایجاد محتوا در سایت های رسانه های اجتماعی و به اشتراک گذاری آن هاست.

در واقع بازاریابی محتوا و رسانه های اجتماعی بسیار نزدیک هستند. به گفته جی بائر Convince and Convert، “محتوا آتش است. رسانه های اجتماعی بنزین هستند. استفاده از رسانه های اجتماعی موجب آگاهی مخاطبان از وضعیت محتواهای انتشار یافته از شرکت شما می شود

پس دقیقا بازاریابی محتوایی چیست؟ بازاریابی محتوائی یک کسب و کار شامل توسعه محتوائی است که می تواند با مخاطبان مختلف به اشتراک گذاشته شود تا آگاهی از برند و تعامل با مشتریان خود را افزایش دهید.

در اینجا پنج نوع محتوا  معرفی شده است که شما به راحتی می توانید آن ها را ایجاد و به اشتراک بگذارید تا بتوانید وضعیتکسب و کارهای کوچک  خود را در مقابل رقبا ارتقاء دهید:

 

1) وبلاگ ها

اگر یک وبلاگ کسب و کارهای کوچک و انواع بسیاری از پست های وبلاگ داشته باشید، به یک استراتژی بازاریابی محتوا تبدیل می شود. وبلاگ های صنعتی می توانند نظرات خود را در مورد موضوعات صنعت ارائه دهند. وبلاگ های آموزشی می توانند خوانندگان را با مباحث علمی آشنا کنند؛ وبلاگ های گردآوری می توانند “بهترین” لیست ها یا پیوندهایی به محتوای دیگر را ارائه دهند؛ پست میهمان می تواند صدای  بازدیدکننده را در خود جای دهد و مخاطبان جدید را جذب کند. شما حتی می توانید کارکنان خود را مجاز به ایجاد یک ستون در وبلاگ خود را با عنوان “صدای مشتری” کنید.

 

2) فیلم ها

مانند وبلاگ ها، فیلم ها می توانند فرمت های مختلفی داشته باشند. شما می توانید مصاحبه ها را انجام دهید، راهنمایی های سریع به اشتراک بگذارید، فیلم های توضیح دهنده را ثبت کنید، کارکنان خود را معرفی کنید، یا یک تور از محل کسب و کار خود را ارائه کنید. شما همچنین می توانید پوشش رویدادهای شبکه محلی و یا نمایشگاه های تجاری صنعت مورد نظر خود را پوشش دهید. چند مورد از این فرمت ها را می توانید برای تجمیع موارد مورد نظر خود در وبلاگتان امتحان کنید.

 

3) پادکست ها

پادکست از پیشرفته ترین و جدیدترین سامانه های ارتباطی است و روشی برای انتشار محتوای الکترونیکی به وسیله صدا  است که کاربران از طریق آن می توانند ساخته های صوتی و کلامی خود را به شنوندگان، ارائه دهند که از آن به وبلاگ صوتی هم یاد می شود و به زبان ساده تر جدیدترین تکنولوژی برای انتشار صوت بر روی شبکه اینترنت است. پادکست یک فایل چند رسانه ای است که با استفاده از فیدهای عمومی برای پخش صدا بر روی کامپیوترهای شخصی وموبایل، بر روی اینترنت فرستاده می شود.

پادکست ها یک راه عالی برای برقراری تماس با مخاطبین خود در یک فرد است. شما می توانید یک “رادیو” هفتگی ایجاد کنید و راهنمایی های نوشتاری، آموزشی، و مصاحبه های خود را به صدا تبدیل کنید. این یک نوع از محتوا است که می تواند به راحتی به اشتراک گذاشته و مصرف شود، زیرا بسیاری از ما دارای گوشی های هوشمند و دستگاه هایی هستند که می توانند هر زمان و هر زمان فایل های صوتی را پخش کنند.

 

4) داده نماها

استفاده از داده نماها یا اطلاع نگاشت ها (Infographics) در  کسب و کارهای کوچک محبوب بالائی دارند؛ چرا که آن ها داده ها  را به صورت آسان به صورت دیداری نمایش می دهند. داده نماها نیز از انواع رایج ترین محتوا در جهان است، بنابراین ارزش زمان لازم برای ایجاد آن ها را دارد. اگر کاکرنانتان نحوه ی استفاده از داده نما را نمی دانند می توانید آن ها را به سایت، Visual.ly ارجاع دهید.

 

5) تصاویر

تصاویری می توانند به سرعت در سایت هایی مانند Pinterest و Instagram به اشتراک گذاشته شوند، و با استفاده از آن ها می توانید محتوای دیداری انعطاف پذیری را با تصویر را ایجاد کنید. این تصاویر می توانند شامل آمار با عکس چشم نواز، نقل قول الهام بخش، و یا حتی یک پیام تبلیغاتی باشند که بینندگان را به وب سایت شما هدایت می کنند. برای استفاده از محتوای دیداری به یک طراح گرافیک اختصاصی نیاز ندارید. یک بررسی در خصوص مجموعه ای از ابزارهائی که به شما کمک می کند عکس های متحرک را به سرعت ایجاد کنید؛ داشته باشید. همان طور که شروع به ایجاد و به اشتراک گذاری مطالب خود می کنید، به یاد داشته باشید که می توانید آن را به خوبی در رسانه های اجتماعی استفاده کنید. بهترین مطالب خود را بیابید و آن را در یک خبرنامه هفتگی ایمیل کنید، یا محتوای خود را بر اساس موضوع گردآوری کنید و یک کتاب الکترونیک ایجاد کنید که می تواند به عنوان یک هدیه از شما برای مشتریان به سرم سپاس گزاری باشد. انواع مختلفی از محتوا وجود دارد که ممکن است برای استراتژی بازاریابی محتوا مناسب باشند مثل: مطالعات موردی، راهنماها، کتاب ها، توصیفات، بررسی محصولات و… . بنابراین چند فرمت را امتحان کنید و ببینید چه چیزی برای کسب و کارهای کوچک کسب و کارهای کوچک شما مناسب است.

منبع: گروه نرم افزاری قیاس


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :6
بازدید دیروز :0
کل بازدید : 90595
کل یاداشته ها : 231


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ